Strona główna
Na skróty
Publikacje
Artykuły w czasopismach
- Herbst Mikołaj, Pechcińska Agnieszka, Hagemejer Jan, Artymowska Patrycja (2024) Spa(tia) – a diffusion-oriented method of territorial impact assessment. Impact Assessment and Project Appraisal.
- Brunotte Tomas, Jaekel Martin, Lewandowska Kamila, Ochsner Michael (2024) Reforming Assessment of Applied/Practice-Based Research. Die Neue Hochschule, 2024(4), pp. 16–19.
- Olechnicka Agnieszka, Płoszaj Adam, Zegler-Poleska Ewa (2024) Virtual academic conferencing: a scoping review of 1984–2021 literature. Novel modalities vs. long standing challenges in scholarly communication. Iberoamerican Journal of Science Measurement and Communication, 4(1), pp. 1–31.
- Szul Roman (2024) Geopolityczne znaczenie języka w ujęciu lingwistycznym i socjolingwistycznym. Przegląd Geopolityczny, 47, ss. 18.
- Szul Roman, Szul Iwona (2024) Pamięć narodów a geopolityka i ład światowy. Przegląd Geopolityczny, 48, ss. 28-45.
- Szul Roman (2023) Unia Europejska wobec narodowych aspiracji Katalończyków. Przegląd Geopolityczny, 46, ss. 87-103.
- Herbst Mikołaj, Hrynevych Liliia (2023) Wartime and postwar education in Ukraine. European Journal of Education, 58(4), pp. 533–537.
- Herbst Mikołaj, Sitek Michał (2023) Education in exile: Ukrainian refugee students in the schooling system in Poland following the Russian–Ukrainian war. European Journal of Education, 58(4), pp. 575–594.
- Hryniewicz Janusz (2023) The Cultural Impacts of Economic and Public Administration Reforms in Poland: Continuity or Change in the Cultural Potential for Economic Development since 1990. Polish Sociological Review 4(224), pp. 463-482.
- Kupiec Tomasz, Celińska-Janowicz Dorota, Pattyn Valérie (2023) Understanding evaluation use from an organisational perspective: A review of the literature and a research agenda. Evaluation, 13563890231185164.
- Lewandowska Kamila, Ochsner Michael, Kulczycki Emanuel (2023) Research quality criteria in the Creative Arts, Studies in Higher Education.
- Herbst Mikołaj (2023) Norms in action? On the channels through which Poland’s historical partitions may still contribute to divergent educational achievements in the country’s regions. PLOS ONE, 18(8), e0289686.
- Herbst Mikołaj, Sobotka, Aneta Wójcik Piotr (2023). The effect of peer group stability on achievements: Evidence from Poland. European Journal of Education, 58, pp. 166–180.
- Herbst Mikołaj, Zając Tomasz (2023) Towards a better understanding of self-selection to teacher training programmes: A case study of a renowned public university in Poland. Central European Economic Journal, 10(57), pp. 371-390
- Hryniewicz Janusz (2023) The impact of processes of long duration on the cultural potential for economic development in the peripheries of the European Union. Studies into the History of Russia and Central-Eastern Europe, vol. 58. Special Issue, pp. 185 – 214.
- Kupiec Tomasz, Celińska-Janowicz Dorota (2023) Praktyka ewaluacji interwencji publicznych w miastach na prawach powiatu, Studia Regionalne i Lokalne. 4(94), ss. 66-82.
- Lewandowska Kamila, Węziak-Białowolska Dorota (2023) The Effects of Arts-Based Learning on Individual Well-Being and Organisational Change. Education of Economists and Managers, 67(1), pp. 45–57.
- Łukianow Małgorzata, Orchowska Justyna (2023) Czym jest dobry pamiętnik, czyli wyzwania etyczne i metodologiczne w projekcie „Pamiętniki Pandemii”, Studia Socjologiczne, 3 (250), ss. 59–82
- Majewski Jakub (2023) Pasażerskie połączenia kolejowe jako element sieci powiązań międzynarodowych polskich regionów. Prace Komisji Geografii Komunikacji PTG, 26(1), ss. 88-98.
- Orchowska Justyna (2023) Theorizing Urban Movements in Pierre Bourdieu’s Terms—the Example of Warsaw, Poland. International Journal of Politics, Culture, and Society 35(4).
Strona