Strona główna
Na skróty
Publikacje
- Herbst Mikołaj, Hrynevych Liliia (2023) Wartime and postwar education in Ukraine. European Journal of Education, 58(4), pp. 533–537.
- Herbst Mikołaj, Sitek Michał (2023) Education in exile: Ukrainian refugee students in the schooling system in Poland following the Russian–Ukrainian war. European Journal of Education, 58(4), pp. 575–594.
- Kupiec Tomasz, Celińska-Janowicz Dorota, Pattyn Valérie (2023) Understanding evaluation use from an organisational perspective: A review of the literature and a research agenda. Evaluation, 13563890231185164.
- Lewandowska Kamila, Ochsner Michael, Kulczycki Emanuel (2023) Research quality criteria in the Creative Arts, Studies in Higher Education.
- Micek Grzegorz, Małochleb Karolina, Wojnar Katarzyna, Smętkowski Maciej (2023) The Effects of the COVID-19 Pandemic on the Coworking Spaces in Poland [in:] European Narratives on Remote Working and Coworking During the COVID-19 Pandemic. A Multidisciplinary Perspective, Cham: Springer, pp. 78-82.
- Smętkowski Maciej, Kniazevych Anna, Olechnicka Agnieszka, Orchowska Justyna, Przekop-Wiszniewska Ewelina (2023) Research for REGI Committee: Cooperation between EU cities and regions with their Ukrainian partners. Brussels: Policy Department for Structural and Cohesion Policies Directorate-General for Internal Policies.
- Herbst Mikołaj (2023) Norms in action? On the channels through which Poland’s historical partitions may still contribute to divergent educational achievements in the country’s regions. PLOS ONE, 18(8), e0289686.
- Herbst Mikołaj, Sobotka, Aneta Wójcik Piotr (2023). The effect of peer group stability on achievements: Evidence from Poland. European Journal of Education, 58, pp. 166–180.
- Herbst Mikołaj, Zając Tomasz (2023) Towards a better understanding of self-selection to teacher training programmes: A case study of a renowned public university in Poland. Central European Economic Journal, 10(57), pp. 371-390
- Jarecki Stefan, Majewski Jakub, Ruciński Krzysztof (2023) Jak rozwinąć konkurencję na torach?. Warszawa: Wyd. A. Marszałek, ss. 54.
- Lewandowska Kamila, Węziak-Białowolska Dorota (2023) The Effects of Arts-Based Learning on Individual Well-Being and Organisational Change. Education of Economists and Managers, 67(1), pp. 45–57.
- Łukianow Małgorzata, Orchowska Justyna (2023) Czym jest dobry pamiętnik, czyli wyzwania etyczne i metodologiczne w projekcie „Pamiętniki Pandemii”, Studia Socjologiczne, 3 (250), ss. 59–82
- Majewski Jakub (2023) Pasażerskie połączenia kolejowe jako element sieci powiązań międzynarodowych polskich regionów. Prace Komisji Geografii Komunikacji PTG, 26(1), ss. 88-98.
- Orchowska Justyna (2023) Theorizing Urban Movements in Pierre Bourdieu’s Terms—the Example of Warsaw, Poland. International Journal of Politics, Culture, and Society 35(4).
- Rok Jakub, Herbst Mikołaj (2023) The Environmental Kuznets Curve inside a city region: What is the role of suburbanization in decoupling air pollution from growing income? Cities, vol. 139, 104381.
- Szul Roman (2023) Sytuacja Rosji w opiniach geopolityków rosyjskich. Przegląd Geopolityczny (45) ss. 9-31.
- Walczyk Julia, Colnot Louis, Dotti Nicola Francesco, Kupiec Tomasz, Pellegrin Julie (2023) Obliger à évaluer pour progresser ? Le cas de la politique de cohésion. Revue de l’Union européenne, n°669, pp. 338-345.
- Pobłocki Kacper (2023) Nie ma natury, jest historia klasowa [w:] Michał Sutowski (red.), Obwarzanek po polsku, Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej, s. 41–54.
- Buder Jürgen, Zimmermann Anja, Buttliere Brett, Rabl Lisa, Vogel Moritz, Huff Markus (2023) Online Interaction Turns the Congeniality Bias Into an Uncongeniality Bias. Psychological ScienceVolume 34, Issue 10, pp. 1055-1068.
- Orchowska Justyna (2022) „W ogóle autobusu nie widać”. Życie na obszarach wykluczenia transportowego. Studia Regionalne i Lokalne 2(88), ss. 108-121.
Strona