Strona główna
Na skróty
Publikacje
- Szul Roman (2024) Separatyzmy, ruchy niepodległościowe i regionalizmy we współczesnej Europie. Warszawa: Wydawnictwo Scholar, Warszawa 2024, ss. 320.
- Bienias S., Kupiec T., Strzęboszewski P. (red.) (2024) Poradnik ewaluacji polityki rozwoju, Warszawa, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.
- Herbst Mikołaj, Pechcińska Agnieszka, Hagemejer Jan, Artymowska Patrycja (2024) Spa(tia) – a diffusion-oriented method of territorial impact assessment. Impact Assessment and Project Appraisal.
- Smętkowski Maciej, Gorzałczyńska-Koczkodaj Małgorzata, Mikuła Łukasz, Śleszyński Przemysław (2024) Rozwój społeczno-gospodarczy [w:] J. Szlachetko (red.) Samorząd metropolitalny budowany od zadań, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego: Gdańsk, ss. 9-28.
- Szul Roman (2024) Geopolityczne znaczenie języka w ujęciu lingwistycznym i socjolingwistycznym. Przegląd Geopolityczny, 47, ss. 18.
- Szul Roman (2023) Unia Europejska wobec narodowych aspiracji Katalończyków. Przegląd Geopolityczny, 46, ss. 87-103.
- Herbst Mikołaj, Hrynevych Liliia (2023) Wartime and postwar education in Ukraine. European Journal of Education, 58(4), pp. 533–537.
- Herbst Mikołaj, Sitek Michał (2023) Education in exile: Ukrainian refugee students in the schooling system in Poland following the Russian–Ukrainian war. European Journal of Education, 58(4), pp. 575–594.
- Hryniewicz Janusz (2023) The Cultural Impacts of Economic and Public Administration Reforms in Poland: Continuity or Change in the Cultural Potential for Economic Development since 1990. Polish Sociological Review 4(224), pp. 463-482.
- Kupiec Tomasz, Celińska-Janowicz Dorota, Pattyn Valérie (2023) Understanding evaluation use from an organisational perspective: A review of the literature and a research agenda. Evaluation, 13563890231185164.
- Lewandowska Kamila, Ochsner Michael, Kulczycki Emanuel (2023) Research quality criteria in the Creative Arts, Studies in Higher Education.
- Micek Grzegorz, Małochleb Karolina, Wojnar Katarzyna, Smętkowski Maciej (2023) The Effects of the COVID-19 Pandemic on the Coworking Spaces in Poland [in:] European Narratives on Remote Working and Coworking During the COVID-19 Pandemic. A Multidisciplinary Perspective, Cham: Springer, pp. 78-82.
- Smętkowski Maciej, Kniazevych Anna, Olechnicka Agnieszka, Orchowska Justyna, Przekop-Wiszniewska Ewelina (2023) Research for REGI Committee: Cooperation between EU cities and regions with their Ukrainian partners. Brussels: Policy Department for Structural and Cohesion Policies Directorate-General for Internal Policies.
- Szul Roman (2023) Recenzja: Philip Yale Nicholson, Race, Nation, and Capital in the Modern World. The Nexus of Inequality, Routledge, Londyn i Nowy Jork 2023, stron 180.Przegląd Geopolityczny 46, ss. 180-186.
- Herbst Mikołaj (2023) Norms in action? On the channels through which Poland’s historical partitions may still contribute to divergent educational achievements in the country’s regions. PLOS ONE, 18(8), e0289686.
- Herbst Mikołaj, Sobotka, Aneta Wójcik Piotr (2023). The effect of peer group stability on achievements: Evidence from Poland. European Journal of Education, 58, pp. 166–180.
- Herbst Mikołaj, Zając Tomasz (2023) Towards a better understanding of self-selection to teacher training programmes: A case study of a renowned public university in Poland. Central European Economic Journal, 10(57), pp. 371-390
- Jarecki Stefan, Majewski Jakub, Ruciński Krzysztof (2023) Jak rozwinąć konkurencję na torach?. Warszawa: Wyd. A. Marszałek, ss. 54.
- Lewandowska Kamila, Węziak-Białowolska Dorota (2023) The Effects of Arts-Based Learning on Individual Well-Being and Organisational Change. Education of Economists and Managers, 67(1), pp. 45–57.
- Łukianow Małgorzata, Orchowska Justyna (2023) Czym jest dobry pamiętnik, czyli wyzwania etyczne i metodologiczne w projekcie „Pamiętniki Pandemii”, Studia Socjologiczne, 3 (250), ss. 59–82
Strona