Badania

MUS: Ministerstwa Uczące Się – zestaw narzędzi diagnozy i wsparcia mechanizmów organizacyjnego uczenia się kluczowych dla polityk publicznych opartych na dowodach

Okres realizacji: 2010-2014
Zespół badawczy EUROREG: Karol Olejniczak (kierownik projektu), Janusz Hryniewicz, Adam Płoszaj, Jakub Rok, Paweł Śliwowski, ponadto na poptrzeby realizacji projektu zatrudnioni są: Bartosz Ledzion, Jowanka Jakubek-Lalik, Dawid Sześciło, Dominika Wojtowicz.

Celem projektu Ministerstwa Uczące Się jest wzmocnienie procesów nowoczesnego zarządzania wiedzą w departamentach polskich ministerstw. Chcemy wesprzeć ministerstwa i ich pracowników w procesach wykorzystywania wiedzy w ich codziennej pracy – zarówno w działaniach o charakterze operacyjnym, jak i działaniach strategicznych, a tym samym pragniemy przyczynić się do podniesienia poziomu sprawności administracji krajowej. Projekt dotyczy zarządzania wiedzą w instytucjach – kwestii kluczowej dla skuteczności i racjonalności polityki publicznej. Jest to jedno z pierwszych empirycznych badań stosowanych w polskiej administracji rządowej. Przyjęta metodologia badań oraz osiągnięty rozmiar próby gwarantują wiarygodność diagnozy i wyników. Skala projektu, interdyscyplinarny zespół badawczy oraz zaangażowanie międzynarodowych partnerów dają wyjątkową okazję do innowacji i uchwycenia najnowszych światowych rozwiązań w obszarze zarządzania wiedzą. Naukowo-pragmatyczne podejście – obejmujące testowanie i sprawdzanie narzędzi – gwarantuje, że ostatecznie stworzony zestaw instrumentów będzie optymalnie dopasowany do potrzeb i rzeczywistości polskiej administracji rządowej.

Więcej informacji o projekcie znajduje się na stronie internetowej: www.mus.edu.pl

Zachęcamy także do odwiedzenia profilu projektu MUS na Facebooku

Publikacje będące efektami projektu