Strona główna
Na skróty
Publikacje
Publikacje wydane w roku 2023
- Szul Roman (2023) Unia Europejska wobec narodowych aspiracji Katalończyków. Przegląd Geopolityczny, 46, ss. 87-103.
- Herbst Mikołaj, Hrynevych Liliia (2023) Wartime and postwar education in Ukraine. European Journal of Education, 58(4), pp. 533–537.
- Herbst Mikołaj, Sitek Michał (2023) Education in exile: Ukrainian refugee students in the schooling system in Poland following the Russian–Ukrainian war. European Journal of Education, 58(4), pp. 575–594.
- Hryniewicz Janusz (2023) The Cultural Impacts of Economic and Public Administration Reforms in Poland: Continuity or Change in the Cultural Potential for Economic Development since 1990. Polish Sociological Review 4(224), pp. 463-482.
- Kupiec Tomasz, Celińska-Janowicz Dorota, Pattyn Valérie (2023) Understanding evaluation use from an organisational perspective: A review of the literature and a research agenda. Evaluation, 13563890231185164.
- Lewandowska Kamila, Ochsner Michael, Kulczycki Emanuel (2023) Research quality criteria in the Creative Arts, Studies in Higher Education.
- Micek Grzegorz, Małochleb Karolina, Wojnar Katarzyna, Smętkowski Maciej (2023) The Effects of the COVID-19 Pandemic on the Coworking Spaces in Poland [in:] European Narratives on Remote Working and Coworking During the COVID-19 Pandemic. A Multidisciplinary Perspective, Cham: Springer, pp. 78-82.
- Smętkowski Maciej, Kniazevych Anna, Olechnicka Agnieszka, Orchowska Justyna, Przekop-Wiszniewska Ewelina (2023) Research for REGI Committee: Cooperation between EU cities and regions with their Ukrainian partners. Brussels: Policy Department for Structural and Cohesion Policies Directorate-General for Internal Policies.
- Szul Roman (2023) Recenzja: Philip Yale Nicholson, Race, Nation, and Capital in the Modern World. The Nexus of Inequality, Routledge, Londyn i Nowy Jork 2023, stron 180.Przegląd Geopolityczny 46, ss. 180-186.
- Herbst Mikołaj (2023) Norms in action? On the channels through which Poland’s historical partitions may still contribute to divergent educational achievements in the country’s regions. PLOS ONE, 18(8), e0289686.
- Herbst Mikołaj, Sobotka, Aneta Wójcik Piotr (2023). The effect of peer group stability on achievements: Evidence from Poland. European Journal of Education, 58, pp. 166–180.
- Herbst Mikołaj, Zając Tomasz (2023) Towards a better understanding of self-selection to teacher training programmes: A case study of a renowned public university in Poland. Central European Economic Journal, 10(57), pp. 371-390
- Hryniewicz Janusz (2023) The impact of processes of long duration on the cultural potential for economic development in the peripheries of the European Union. Studies into the History of Russia and Central-Eastern Europe, vol. 58. Special Issue, pp. 185 – 214.
- Jarecki Stefan, Majewski Jakub, Ruciński Krzysztof (2023) Jak rozwinąć konkurencję na torach?. Warszawa: Wyd. A. Marszałek, ss. 54.
- Kupiec Tomasz, Celińska-Janowicz Dorota (2023) Praktyka ewaluacji interwencji publicznych w miastach na prawach powiatu, Studia Regionalne i Lokalne. 4(94), ss. 66-82.
- Lewandowska Kamila, Węziak-Białowolska Dorota (2023) The Effects of Arts-Based Learning on Individual Well-Being and Organisational Change. Education of Economists and Managers, 67(1), pp. 45–57.
- Łukianow Małgorzata, Orchowska Justyna (2023) Czym jest dobry pamiętnik, czyli wyzwania etyczne i metodologiczne w projekcie „Pamiętniki Pandemii”, Studia Socjologiczne, 3 (250), ss. 59–82
- Majewski Jakub (2023) Pasażerskie połączenia kolejowe jako element sieci powiązań międzynarodowych polskich regionów. Prace Komisji Geografii Komunikacji PTG, 26(1), ss. 88-98.
- Orchowska Justyna (2023) Theorizing Urban Movements in Pierre Bourdieu’s Terms—the Example of Warsaw, Poland. International Journal of Politics, Culture, and Society 35(4).
- Pobłocki Kacper (2023) Ożywianie pamięci: trauma, przemoc seksualna i intersekcjonalność w Pałacu Wiesława Myśliwskiego. Wielogłos 2(56), ss. 59-82.
Strona